Als ondernemer weet je natuurlijk als geen ander hoe belangrijk online marketing is. De doelgroep bevindt zich immers grotendeels op de digitale markt. Bedenk zelf maar eens hoe vaak jij producten, mensen of diensten op probeert te zoeken door verschillende zoekmachines te gebruiken. Dit gebeurt misschien zelfs wel dagelijks. Dat geldt ook voor jouw doelgroep. Daarom is het slim om extra in online marketing te investeren om jouw bedrijf echt op de digitale kaart te zetten. Zo blijf je niet alleen de concurrentie altijd één stap voor, maar weet je ook zeker dat je gevonden zult worden. Wil jij binnenkort extra doen aan de online marketing voor jouw bedrijf? Maar heb je geen idee waar te beginnen? Hier volgen 3 handige tips om je op weg te helpen.
Draag zorg voor een goed functionerende website
Wat vaak vergeten wordt is het belang van een goed functionerende website. Ondernemers investeren doorgaans honderden euro’s zodat hun website beter gevonden kan worden en ondertussen dreigt deze minder goed te functioneren. Zonde, want hierdoor wordt de site niet alleen als ‘minder kwalitatief’ door Google bestempeld, maar geef je klanten ook niet de juiste ervaring. Daarom is het belangrijk om er éérst voor te zorgen dat de website naar behoren werkt en dan pas op zoek gaat naar methodes om deze echt zichtbaar te maken op de digitale markt.
Vergeet niet om de website niet alleen op je laptop of computer te openen, maar dit ook op een aantal mobiele apparaten te doen. De meeste mensen maken immers gebruik van een smartphone of tablet om diensten en producten op te zien. Is de site op deze apparaten ook nog wel zo goed leesbaar en te gebruiken? Wel zo belangrijk dat dit even gecheckt wordt.
Schakel een online marketeer in
Het loont zeker om online marketing (voor een groot deel) uit te besteden. Vergis je niet, online marketing is zeer complex en verandert bijna constant. Doordat dit wereldje bijna constant in ontwikkeling is, wordt het heel moeilijk om alle informatie en nieuwste ontwikkelingen bij te benen. Zeker als je daarnaast ook nog eens een eigen bedrijf runt. Om tijd te besparen en zeker weten dat de marketing van jouw bedrijf op rolletjes loopt, is het dan ook slim om een groot gedeelte uit te besteden.
Een online marketeer weet als geen ander hoe belangrijk het is om voor ieder bedrijf een plan op maat te maken. Daarnaast is hij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen zodat hij samen met jou de concurrentie telkens één stap voor kan zijn. Een goede online marketeer levert zoveel conversie op dat je uiteindelijk zelfs goedkoper uit bent als je dit aan een professional overlaat.
Zorg ervoor dat je gevonden kan worden op social media
Social media speelt een steeds belangrijkere rol in de wereld van online marketing. Juist nu, nu een groot deel van Nederland zich op één of meerdere social media kanalen bevindt, is het belangrijk om hier extra goed gevonden te worden. Zorg er daarom voor dat mensen jouw bedrijf niet alleen kunnen vinden, maar dat je aanwezigheid ook duidelijk zichtbaar is. Plaats regelmatig nieuwe berichten, link door naar blogs of verbeter simpelweg het contact met de klant door meer interactie te genereren. Door slim gebruik van social media sta je dichter bij de klant en kun je een geheel nieuwe klantenervaring realiseren.